Lotte Esveldt: 'Dankzij de optionele Content Management Module binnen mijnLMS geven wij een eigen smaakje aan de InboAcademie.'

Alle medewerkers binnen Inbo zijn bezig met leren en ontwikkelen. En dat zij hier graag een eigen draai aan geven, is niks van gelogen. Met de Content Management Module hebben ze gelijk al een tabblad met toffe inhoud ontwikkeld!

HR-assistent Lotte Esveldt: 'We willen laten zien aan medewerkers binnen Inbo dat iedereen bezig is met leren en ontwikkelen. Daarom zijn wij gestart met het plaatsen van succesverhalen. Onder het tabblad in de InboAcademie delen we elke maand ervaringsverhalen. We willen van iedereen binnen ons bureau succesverhalen delen, dus interviewen we onze medewerkers binnen de architectuur, van de bouwkunde maar ook onze partners bijvoorbeeld.'

Inspiratie voor de toekomst
Het initiatief van het delen van deze verhalen is goed geland bij de medewerkers van Inbo. De succesverhalen worden regelmatig nagelezen en iedereen kan zich erin herkennen. Opvallend is bovendien dat er na een publicatie, direct meer activiteit plaatsvindt binnen de academie. HR-assistent Lotte deelt: “Voor ons is het ook erg gebruiksvriendelijk. Wat we aan dit tabblad voegen, blijft op één plek samen met alle trainingen en cursussen. Dat is voor ons heel belangrijk.” Met blik op de toekomst maakt Lotte stralend af: “We hebben echt nog heel veel ideeën die we kunnen uitwerken via deze module. Zo denken we er bijvoorbeeld nog aan een soort inspiratiepagina te ontwikkelen, waar iedereen binnen Inbo op een gewenst moment inspiratie kan opdoen.”

Laten zien dat je wilt investeren als organisatie
Wat de InboAcademie tot nu toe voor Inbo heeft betekend, heeft Lotte als HR-assistent duidelijk in kaart: “Leren en ontwikkelen is niet langer bijzaak”, stelt ze. “Bij Inbo dragen we nu daadwerkelijk naar de medewerkers uit dat we ontwikkeling erg belangrijk vinden. We hebben geïnvesteerd in de InboAcademie. We hebben ook veel meer cursusaanbod gekregen sinds de start van InboAcademie.”

Gebruiksvriendelijkheid
“Het is gewoon echt heel erg overzichtelijk”, begint Lotte over haar ervaring met mijnLMS. “Ook wij werkten eerst administratief erg omslachtig, cursussen stonden op ons Intranet maar deze werden vaak niet door de medewerkers gevonden. Alles deden we handmatig, mailen, annuleren, reserveren etc en die extra handelingen hebben we nu niet meer.” Dat het gebruik voor medewerkers nu lekker laagdrempelig is, zou volgens Lotte zo moeten blijven: “In de academie vind je ook persoonlijke cursussen en je wilt als organisatie dat medewerkers zich veilig voelen om zich ook op dit gebied gemakkelijk te ontwikkelen.”